Carpaccio z buraka i pomarańczy

1Bardzo lubię pomarańcze. Buraki zaś uwielbiam! Czasem mam ochotę na coś lekkiego, aczkolwiek wyszukanego. Zamiast kolacji, bądź na deser serwuję Wam taki rarytas. Przyjemna słodycz buraka z lekko kwaskowym smakiem pomarańczy doskonale się uzupełniają. Wszystko skropione dresingiem z octu balsamicznego i miodu. Jak widzicie, czasem wystarczą dwa wspaniałe składniki i gotowe! 🙂 Częstujcie się – carpaccio jest pyszne i banalnie proste w przygotowaniu!

Continue reading

Pulpety wołowo-marchewkowe z kaszą jęczmienną i warzywami „Sokołów – dla zdrowia seniora”

9Dzisiejszy przepis przygotowałam w ramach akcji „Sokołów – dla zdrowia seniora”

Seniorzy to grupa osób, które w szczególny sposób powinny zwracać uwagę na to, co jedzą. Z wiekiem nasz metabolizm spowalnia, a co za tym idzie, porcje przygotowywanych posiłków powinny być nieco mniejsze, ale odpowiednio skomponowane, by nie zabrakło w nich cennych dla zdrowia witamin i minerałów.

Ważne jest, by posiłki były lekkostrawne, najlepiej przygotowane na parze, pieczone, bądź gotowane, ewentualnie smażone na małej ilości oleju rzepakowego, bądź oliwie. W diecie nie może zabraknąć chudego mięsa, warzyw, owoców i kasz.

 Dieta ludzi starszych powinna być bogata w błonnik (np. kasze, pestki dyni, słonecznika), który usprawnia działanie przewodu pokarmowego. Istotną rolę odgrywają również tłuszcze roślinne, takie jak olej lniany czy rzepakowy, które obniżają poziom cholesterolu i pozwalają dłużej zachować młody wygląd. Sami widzicie, jak ważne jest prawidłowe odżywianie, by żyć długo i zdrowo! Często prawidłowe odżywianie ma wpływ na pojawiające się choroby. Co więcej, sama dieta, bardzo często może stać się naszym lekarstwem, poprawiając nasze samopoczucie! Dobrze jedząc, seniorzy powinni pamiętać jeszcze o tym, by dobrze się nawadniać. 1,5l wody to minimum, jakie powinno się wypijać!

Dziś doe mnie dla wszystkich seniorów zdrowe i smaczne pulpety wołowo-marchewkowe, z kaszą jęczmienną i warzywami. Częstujcie się!

P.S. Wkrótce Dzień Babci i Dzień Dziadka – wnuczki i wnuczkowie – przygotujcie ten obiad dla swych kochanych babć i dziadków i zaproście ich do siebie – na pewno bardzo się ucieszą! 🙂

Continue reading

Pieczone bataty z sezamem, czarnuszką i sosem musztardowym

2Bataty, słodkie ziemniaczki. Znacie? Lubicie? Warto po świątecznym pałaszowaniu choć na jakiś czas przejść na lżejszą dietę warzywną. Pieczone bataty dzięki zawartym w nich węglowodanom dodadzą Wam energii, a ich słodki smak zastąpi słodkie przekąski! Ziemniaczki sprawdzą się doskonale jako samodzielny posiłek, dodatek do obiadu, bądź na przekąskę w ciągu dnia. Polane dresingiem musztardowym uwiodą Was smakiem. Może choć trochę przekonam Was, że warto jeść dużo warzyw. Częstujcie się, bo naprawdę warto! 😉

Continue reading