Sałatka z kaszą gryczaną niepaloną, buraczkami, malinami i serem z niebieską pleśnią

przepis1dNim na stole pojawi się kasza gryczana, najpierw na polskich polach zakwitają różowe, bądź białe kwiaty. Jasne ziarna kaszy gryczanej niepalonej są bardziej wartościowe, aniżeli ziarna kaszy gryczanej palonej. A to za sprawą podgrzewania, podczas którego kasza traci część cennych dla naszego zdrowia witamin. Kasza gryczana w obu wariantach jest idealna dla osób na diecie bezglutenowej, gdyż nie ma w niej szkodliwych białek glutenowych.  Dodatkowo działa odkwaszająco i syci na bardzo długo!

W połączeniu z burakiem, malinami i serem pleśniowym, z dodatkiem prażonych ziaren i obsypana świeżymi ziołami dostarczy Wam mnóstwa energii! Tak przygotowaną sałatką na pewno zaskoczycie swoich najbliższych, a i w Waszym menu na pewno zagości na dłużej! 😉

przepis1aSałatka z kaszą gryczaną niepaloną, buraczkami, malinami i serem z niebieską pleśnią

– 2 średnie buraki ćwikłowe

– 1 łyżka octu balsamicznego

– 1 łyżka miodu lipowego

– 200 g świeżych (bądź mrożonychP) malin

– 100 g kaszy gryczanej niepalonej

– 80 g sera z niebieską pleśnią

– świeżo siekana mięta

– świeżo siekana kolendra

– sok z połowy pomarańczy

– sok z połowy limonki

– świeżo mielony pieprz

– sól

– ½ łyżeczki cynamonu mielonego

– ½ łyżeczki kardamonu mielonego

– 2 łyżki ziaren słonecznika (uprażonego na suchej patelni na rumiano)

Kaszę gryczaną gotujemy w lekko posolonej wodzie, aż będzie „na ząb”.

Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni na rumiano.

Buraki dokładnie myjemy, pieczemy w łupinach do miękkości.  Studzimy, obieramy ze skórki, kroimy w równą kostkę. Przekładamy do miseczki. Na patelnię wylewamy wyciśnięty sok z pomarańczy i limonki, ocet balsamiczny i miód. Dorzucamy  pokrojone buraczki i świeże maliny. Doprawiamy cynamonem i kardamonem.  Smażymy na małym ogniu przez 3 minuty.

Ugotowaną, przepłukaną kaszę gryczaną łączymy z lekko ostudzonymi buraczkami oraz malinami. Doprawiamy pieprzem i solą. Ser z niebieską pleśnią kroimy w kosteczkę, po czym dorzucamy do kaszy. Posypujemy wszystko obficie świeżo siekaną miętą i kolendrą. Dodajemy prażone ziarna słonecznika. Wszystko dokładnie mieszamy, po czym na wierzchu posypujemy resztą świeżych ziół i skrapiamy olejem rzepakowym.

SMACZNEGO! 🙂

przepis1cprzepis1bprzepis1hprzepis1fprzepis1gprzepis1dPrzepis powstał w ramach kampanii „Lubię kaszę” sfinansowanej ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych

z15846540Q,Lubie-Kasze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.