Sałatka z pstrągiem łososiowym, zielonymi owocami i twarożkiem wędzonym

 Zimą zawsze brakuje mi kolorów. Jest szaro i ponuro, a śnieg za szybko się topi. Brakuje mi także świeżych owoców i warzyw, które tylko wiosną i latem smakują tak, jak powinny. Chciałam zatem przygotować sałatkę z produktów, które akurat są dostępne. Stąd narodził się pomysł na „zieloną sałatkę” z pięknym łososiowym pstrągiem, obtoczonym kolorowymi ziarenkami z sezamu, które przyjemnie chrupią między zębami. Wędzony twaróg przypomina nieco świeży śnieg, który właśnie spadł na moją zieloną dolinę. A wyjątkowy smak oleju rydzowego, który jest jednym z najbogatszych znanych roślinnych źródeł kwasów omega-3 i omega-6 oraz wielu mikroelementów, wzbogaci niepowtarzalnie smak sałatki. Niepotrzebny jest żaden wymyślny dresing, sami się przekonacie! 
 
Zatem dla wszystkich spragnionych lekkiego dania i szukających nowych inspiracji polecam moją sałatkę, która doda Wam mnóstwa energii i z pewnością wpłynie pozytywnie na urodę!

 Sałatka z pstrągiem łososiowym, zielonymi owocami i twarożkiem wędzonym, skropiona Olejem Rydzowym

Receptura dla dwóch osób:

– mix sałat z rukolą (jedna paczka)

– 200g fileta z pstrąga łososiowego

– jeden owoc avocado

– jeden owoc kiwi

– 100g białego twarogu wędzonego

– 8 pomidorków koktajlowych

– po czubatej łyżce sezamu czarnego i białego

– sól, pieprz

– olej rydzowy – zastąpi dressing

dodatkowo: pół cytryny, łyżka masła klarowanego do smażenia, pergamin.

DO DZIEŁA!

1. Mix sałat płuczemy, osuszamy.

2. Avocado przecinamy na pół, usuwamy pestkę, obieramy ze skórki, kroimy na plasterki, po czym zalewamy sokiem z cytryny, żeby nie pociemniało.

2. Kiwi obieramy ze skórki i kroimy w cienkie plasterki.

3. Pomidorki myjemy, osuszamy kroimy na cztery.

4. Pstrąga łososiowego obieram ze skóry, pozbawiamy ości i kroimy w paski grubości 1cm. Solimy i pieprzymy bardzo delikatnie.  Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła klarowanego. Gdy będzie już gorące kładziemy kawałek pergaminu, a na nim rybę i smażymy na rumiano z każdej strony.

5. Na talerzu wysypujemy sezam czarny i biały, po czym obtaczamy w nim usmażoną rybkę.

Na talerzach układamy sałatkę, następnie avocado i kiwi, oprószamy serkiem wędzonym, układamy rybę i pomidorki. Polewamy olejem rydzowym, który zastąpi nawet najlepszy winegret!

SMACZNEGO! 🙂

Niskokaloryczny styczeń

4 komentarze

    • Ryba nie będzie taka tłusta (ograniczymy kalorie), a pergamin dodatkowo zapobiegnie przywieraniu delikatnych filecików do patelni. Możesz oczywiście przygotować na samym masełku – wskazana jest dowolność, niczego nie narzucam 😉 Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.