Śniadaniowa owsianka na soku pomarańczowym

g

Uwielbiam owsiankę!

Uwielbiam zacząć od niej dzień. Już od pierwszej zjedzonej łyżki czuję, jak mój organizm o poranku budzi się do życia. Porządnie rozgrzewa, syci na długo, jest prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów.

Niemal każdy owsiankę robi na mleku, czy to zwierzęcym, czy też roślinnym. Są i tacy jak ja, którzy uwielbiają jeść ją na wodzie. Ale moja ostatnia wariacja okazała się strzałem w dziesiątkę! Owsianka ugotowana na soku pomarańczowym. Idealna! I tak oto z kilku wspaniale ze sobą współgrających składników  stworzyłam prawdziwą bombę witaminową owocowo-zbożową! Spróbujcie sami, bo naprawdę warto 🙂

Owsianka na soku pomarańczowym

Receptura na jedną pożywną porcję owsianki: 

– szkalnka pasteryzowanego 100% soku z pomarańczy

– 4 czubate łyżki płatków owsianych górskich

– łyżka jagód Goji

– 2 suszone śliwki

– pół jabłka ze skórką

– po pół łyżeczki: ziaren sezamu, pestek dyni, ziaren siemienia lnianego

dodatkowo: karob w płynie, sok z cytryny, świeża mięta

d

1. Pół jabłuszka kroimy w nieregularną kostkę ok. 0,5 cm. Skrapiamy odrobiną soku z cytryny. Suszoną śliwkę kroimy w kosteczkę.

2. Do małego garnuszka wrzucamy płatki owsiane, pestki dyni, ziarna sezamu i siemienia lnianego, jagody Goji, suszoną śliwkę. Polewamy łyżeczką płynnego karobu. Chwilę prażymy, maksymalnie 30 sekund, po czym wlewamy sok pomarańczowy i dodajemy jabłko.

e

f

Gotujemy 3 minuty, po czym podajemy na miseczce z kawałkiem świeżego jabłka i posiekaną miętą.

h

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.